zaterdag 10 oktober 2015

Zo slijt je jouw dagen met je girls (Toen en nu)

Je zult wel denken. 'Zo oud ben je niet Cherell, met je toen en nu.' Ja I know. Maar lees nou! Je moet me een beetje gelijk geven. Het chillen was 5 jaar geleden toch anders dan nu. En niet alleen omdat we onze vleugels uit slaan en ouder worden. Nee. Er is veel meer komen kijken in het leven van 2015. Het leven is een lange wandeling en je komt van alles tegen. De bomen naast je pad blijven groeien tot het eind.


WTF is Tetris?

Natuurlijk is het niet te vergelijken met 15 jaar geleden. Vooral niet voor de mensen die nu opgegroeid zijn. Vroeger speelden we veel meer buiten of verzonnen we zelf spelletjes. Maar nu zitten veel kinderen liever op hun Ipad of Playstation in plaats van de zon op te zoeken 'Mam ik kan mijn scherm zo niet zien!'. Eigenlijk mag ik niet klagen en dat doe ik ook niet.. een beetje dan. Maar op het moment dat de Gameboys betaalbaar en populair werden wilde ik er ook een en lieg niet, jij ook! Het ligt niet altijd aan de kinderen en de opvoeding, maar de gadgets die onze levensstijl veranderen. En dat is toch ook wat we willen. Groeien.

Van koffie naar Mc Donalds

Nu kwam ik op een supervette, grappige, leuke idee om een van mijn liefste vriendinnetjes te vragen of ze een middagje met me naar Moccamore wilde gaan voor een kop koffie. Het idee was om daar samen een blogpost te schrijven, maar ons kennende is het geen Moccamore met witte chocomelk latté geworden. Maar Mc Donalds en vervolgens De nieuwe bibliotheek van Almere. '#NERD'.

Maar hier kwam ik niet voor...

Ja sorry. Samen met m'n sister from another mister (en mother) hebben wij een tafel en vier stoelen ge-owned in de mega bieb van Almere. Het duurde even maar we zijn er uit. Hier ons gouden lijstje met 'How to spend time with your girls'. Because you don't have to walk alone on your golden brick road.
Have fun my darlings.


10 standaard dingen die je doet met je vrienden/vriendinnen

1. Samen wat gaan drinken in de stad.
2. Bij elkaar logeren en de hele avond kletsen tot jullie in slaap vallen.
3. Samen shoppen.
4. Op vakantie gaan.
5. Naar de bios.
6. Uit eten.
7. Bij elkaar chillen. (Just chilling on the couch you know)
8. Filmavond-marathon-half-in-slaap-vallen-want-eigenlijk-ben-ik-wel-moe. Uiteindelijk maar 1 film.
9. In de zomer naar het strand gaan.
10. Samen in een studentenhuis wonen. Moet je beiden wel studeren. Anders is het ook niks aan.

10 dingen die ik heb gedaan met vriendinnen

1. Naar de dierentuin
2. Naar Londen
3. Met een meidengroep naar Kos
4. Samen een feest geven
5. Zelfde opleiding beginnen en afronden
Leuk verhaaltje: Toen Auvy (waar ik deze post mee schrijf) en ik begonnen met de opleiding MBO Junior Producer 4 (wat nu Media Management heet) kenden we elkaar nog niet, maar het leek alsof we al jaren vriendinnen waren.
6. Scooters rijden. (En soms bijna vallen)
7. Bij elkaars familieleden eten en nieuwe dingen uitproberen.
8. Uitgaan in andere steden.
9. Uren skypen (als we toch al aan het bankhangen zijn) en elkaar grappige youtube filmpjes sturen.
10. In een café, lunchroom or whatever zitten en mensen bekijken. Zeg niet oh! want wedden dat jij het ook grappig vind? 


10 So 2015-into-the-future dingen die je kunt doen.


1. Youtube avond houden met een grote vetmakende bak Ben&Jerry ijs.
2. Met je studenten-ov zo ver mogelijk reizen en daar overnachten.
3. Online shopdag (Auvy speciaal voor jou)
4. 'I'm in' tickets proberen te winnen via de app en gratis feesten
5. Neem een selfiestick mee en houdt een gekke shoot op plekken wat je mooi vind of waar jullie nog nooit zijn geweest.
6. Een cupcake-versier wedstrijd houden en achteraf die van elkaar proeven. Tot dat jullie misselijk zijn... Nee grapje.
7. Popcorn Time/Netflix avondje (genoeg series te vinden)
8. Srprs.me. (Wil je even weg, maar weet je niet waar naar toe en hou je van avontuur? Dan is dit misschien iets voor jou en je girls! Interesse? hier de site.
9. Kijk eens een keer op vakantieveilingen voor wat meer inspiratie en spontane dagjes weg.
10. Een festival in het buitenland. (Het wordt nu weer koud buiten. Maar het blijft een leuke zomer idee.)

Heb je meer leuke ideeën, opmerkingen of wil je gewoon wat kwijt. Laat het me dan weten.



Geen opmerkingen: