vrijdag 12 juni 2015

Pictures of Beautiful Crazy Madrid

Daar ben ik weer. Thuis op de bank, maar geestelijk nog wel een beetje in Madrid.
Ik denk dat jou dat ook wel bekend voor komt. Dat je uit het vliegtuig stapt, de kou van mooie Nederland weer voelt terwijl je door de slurf (dat ding wat aan het vliegtuig vast zit) loopt en denkt 'Shit. Dat is snel gegaan!' Nou precies. Dat had ik dus ook. Ook al duurde mijn bezoek aan Madrid maar vier dagen, het leek alsof wij groepje meiden de vorige dag nog deden alsof het vliegtuig een achtbaan was tijdens het opstijgen. Alsof het allemaal een droom was.


Gelukkig was dat het niet en heb ik super veel foto's gemaakt! Mijn Kodak rolletje zou in ieder geval al twintig keer vol zijn. Fijn dat dat nu is vervangen voor 32GB opslag. Wat hebben we het toch makkelijk.

Afgelopen week heb ik de mooie stad Madrid bezocht. Ik besloot niet alleen vakantie foto's te maken, maar ook voor mijn blog. Mijn impressie van de stad. Dingen die mij opvielen en wat ik mooi vond.
Hier wat mooie foto's van de dingen die je gezien MOET hebben als je Madrid bezoekt.

Enjoy!

De vormen van Madrid

Architectuur
Elke stad heeft zijn eigen vorm. Steden worden soms met elkaar vergeleken, maar ik ben van mening dat geen een stad vergelijkbaar is. Elke stad is anders. Elke stad heeft zijn eigen vorm. Just look closer. 

Kleine schoonheden

Details
Je ziet natuurlijk wel dat er wat verschil in deze schoonheden zit. Maar voor mij was dat zwervers hondje net zo mooi als de leeuw. 

Obsessie voor deuren

Gewoon omdat het kan.
Sta eens stil bij de ontwerpen van een deur. Hoe mooi het eigenlijk kan zijn. Loop door Amsterdam en je ziet talloze mooie ontwerpen. Hoe langer ik door Madrid liep. Hoe meer geobsedeerd raakte in het fotograferen van deze deuren. Helaas kan ik niet laten zien hoe groot de deuren eigenlijk zijn. Maar ik verzeker je dat je je nek kraakt als je er voor staat. Zeg nou zelf. Vet of niet dan!

Fooooood!!!

Vergeet niet te eten. Ik heb genoeg gegeten. Van donuts tot aan kleine, vette worstjes. Check je vingers even voordat je weer aan je camera gaat zitten. Die van mij moest een schoonmaakbeurt hebben na die mini worstjes die je bijna op elke hoek van de straat kan vinden. 


Buen Retiro Park Madrid

Het park van Madrid
Een 1.4 km2 park waar je zeker weten de hele dag kan vertoeven. Bij de ingang zei ik nog, niets wetende, dat het op het Vondelpark leek in Amsterdam. Maar hoe verder ik liep, hoe stommer mijn opmerking was. Ik heb expres ook geen research gedaan naar parken, omdat ik me wilde laten verbazen. 'En was je verbaasd?' Nou en of! Loop verder het park in en je ziet prachtige dingen. Je kan er zelfs bootje varen! Zeker geen Vondelpark. (Vondelpark is ook mooi hoor.)
TIP: Hou je van historie. Lees de informatie over dit park. Leuk om te weten. Wikipedia helpt je altijd

Nog meer omgeving

Van natuur naar reclame en meer
Het was even zoeken naar de juiste winkelstraten vanaf ons appartement, maar uiteindelijk hadden we het gevonden. Er waren hier en daar wat winkeltjes, maar de echte winkelstraat was iets verder lopen dan we hadden gedacht. 

By Night

..Veranderd alles
Zie het verschil van de stad. Niet alleen de omgeving (gebouwen etc) veranderen. Ook de mensen. Opeens kwamen de prostituees overal vandaan! Elke paal had er wel een haha. 


ME

Blije ikke
Kletsen met m'n lieve mams.

Geen opmerkingen: