dinsdag 26 mei 2015

Maak je bucket list

In mijn allereerste blogpost 'vandaag ben ik tegellegger', schreef ik onder anderen over het maken en nakomen van een bucket list.
In het begin had ik er misschien een beetje een hard hoofd in omdat ik niet zeker wist hoe snel ik mijn punten zou kunnen afstrepen en of ik er wel tijd voor zou hebben. één ding is zeker. Een lijstje maken met de dingen dat ik graag wil meemaken, zien en doen (mijn bucket list dus), was een van de beste keuzes uit mijn leven. Waarom? omdat ik dankzij het lijstje en dat stemmetje in mijn hoofd wat ik mini-me noem, steeds werd herinnerd aan de leuke dingen in het leven en dat je buiten al dat harde werken en studeren vooral moet genieten van de dingen in het 'nu', doen wat je graag wilt doen en vooral weet dat je echt leeft. Dat laatste klinkt misschien een beetje zweverig, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Kom uit je comfortzone en doe wat je echt wilt.


Hoe ziet mijn bucket list eruit?

Dat is aan jou. Sommigen spenderen veel tijd aan het uiterlijk van hun bucket list, wat ik overigens wel kan snappen. Dat lijstje moet je als het goed is heel lang bij je houden en dan wil je geen onleesbare met koffiedruppels beregende rolletje papier in je zak hebben. Alhoewel dat wel weer een teken is dat je gebruik maakt van je lijstje.
Hoe die van mij eruit ziet? Ik heb een paar A6 blaadjes onder elkaar geplakt, mijn wensen benummert en klaar is kees, naja..Cherell.
Zo vond ik het goed genoeg. Voor mij hoeven er geen bloemetjes en mooie krabbeltjes op. Als het maar leesbaar en vervoerbaar is. Vandaar de kleine blaadjes dat ik onder elkaar geplakt heb. Het past altijd in mijn broekzak. Zelfs in m'n skinnyjeans! Dus mijn punt is. Doe wat je makkelijk en leuk vind, It's all yours.


Maar wat kan ik er wel en niet op zetten?

Wat ik al zei. Dat is ook weer helemaal aan jou. 'Maar waarom laat je me dit lezen dan?!' Omdat ik je wel wat tips kan geven en niet te vergeten..Inspiratie!
Dus.
Zorg ervoor dat je wensen opschrijft dat wel haalbaar is. Je kan wel willen werken in het buitenland, maar voor hoe lang en waar. Krijg je geen heimwee en kan je Nederland en thuis snel en makkelijk achterlaten. Dat is natuurlijk bij iedereen anders, maar vraag jezelf wel bepaalde dingen af voordat je zo iets opschrijft. Anders stel je jezelf alleen teleur terwijl je voor jou doen wel uit je comfortzone zou kunnen komen, maar tot je eigen grens. Dat is natuurlijk ook weer bij iedereen anders.

Moeten het er 100 zijn?

Dat is natuurlijk wel een mooi getal, maar 100 vind ik zelf wel een beetje veel. Toen ik aan mijn bucket list begon kwam ik met moeite bij de 50. Maar de een heeft natuurlijk meer wensen dan de ander. Na anderhalf jaar heb ik nu nog maar 64 goals opgeschreven waarvan ik maar 13 heb gedaan. Wat ik trouwens ook wel genoeg vind voor anderhalf jaar. Het waren namelijk geen gewone wensen, maar dat vertel ik straks wel.
Dus. Wil je graag 100 wensen op je bucket list? Google is natuurlijk een geweldige hulpmiddel. Denk je 'Ik wil weten hoeveel mensen dezelfde wensen hebben!' check de site www.bucketlist.org. Hier vind je de leukste en beste bucket list goals. Via je Facebook kan je je aanmelden, je goals delen en nog veel meer.

Zelf ben ik nog niet helemaal bij, omdat ik geen internet had en het daarna heb opgegeven, but no problem! Want ik heb mijn papieren bucketlist en die heeft geen internet nodig!


Wat ik al heb gedaan

De leukste vijf. Misschien inspireer ik je nog een beetje.
1. Naar Florida, wandelen op Miami beach
- Gewoon een dingetje waar ik alleen maar van kon dromen.
2. Kennedy's Space Centre, en de Disney Parken in Orlando
- Voordat ik er zelf was geweest heb ik er veel verhalen over gehoord en vooral jarloersmakende foto's gezien op Facebook. Altijd leuk om weer even kind te zijn.
3. In de krant staan
- Dit deed ik grotendeels omdat de opa van mijn neefje zei dat 'Babe van de week' met de week minder werd. Mij leek het vooral een leuke ervaring en kon het me niets schelen wat mensen ervan zouden vinden. Tot dat ik de foto's zelf zag. Op dat moment hoopte ik dat de krant waar ik met m'n kop in stond helemaal niet veel werd gelezen. Mijn Whatsapp en Facebook liet echter weten dat wel velen de krant bekeken. Hehe YOLO.
4. Een eigen moestuintje hebben.
- Geloof het of niet. Ook genoeg mannen doen het. Ik hou van koken (en kan dat ook beter dan bakken). Wat is er dan leuker dan je eigen moestuintje kaalplukken en er heerlijke gerechten van maken. En nee. het kwam niet door de Albert Heijn actie. Die zaadjes doen het niet eens. *Kuch. Sorry Appie.
5. Een blog beginnen.
- Ik heb veel geoefend met het schrijven van verhalen voor mezelf. Dan kocht ik weer een schrift en begon ik te schrijven. Uiteindelijk vond ik dat het schrijven voor mezelf wel leuk was, maar verder dan dat kwam het niet. Ik wilde meer en tegelijkertijd wat anders. Het idee over een blog beginnen dwaalde dus al wat jaren in mijn hoofd, maar de vraag 'waar moet ik het over hebben?' hield mij tegen. Tot de dag dat ik realiseerde dat ik eigenlijk helemaal niet ver
hoefde te zoeken om antwoord op die vraag te krijgen. Ik hou het over het leven! Mooie dingen, moeilijke dingen, keuzes en nog veel meer. Alles waar je al mens tegenop zou kunnen lopen. Yeah me!

Wat ga ik nog doen

Natuurlijk is dat geen moeilijke vraag. Ik heb nog heel veel goals op mijn lijstje staan en voordat ik dat af zal hebben ben ik een paar jaar verder. Maar hier mijn top vijf waar ik niet op kan wachten.
1. Werken in het buitenland
- Het is blijkbaar makkelijker dan ik had gedacht. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je in het buitenland wilt werken. Ik ben via internet gaan zoeken naar vacatures voor vakantiebaantjes in het buitenland en zo kwam ik op verschillende sites terecht. Van Griekenland tot Frankrijk! De keuzes zijn er zeker alleen moet je goed en op tijd zoeken. Vanaf juli t/m augustus 2015 ben ik te vinden in Zuid-Frankrijk! Dus dit kan ik nog niet afstrepen maar binnenkort dus wel. Hoeveel last ik zal krijgen van heimwee of juist niet kan je lezen vanaf 2 juli 2015 of zelfs al eerder. Hier voor zal ik een aparte pagina aanmaken. So stay tuned! Or something.
2. Naar een Drive-in bioscoop
- Lijkt me gewoon super geweldig om dat een keer mee te maken. Lekker is de auto staren naar een film op een groot scherm. Moeten je ramen wel goed schoon zijn.
3. Oud en Nieuw vieren op Time Square
- Dit is zo iets wat voor velen totaal niet interessant is, maar mij lijkt het super, Lekker feesten op Time square. Ball drop enzo. 
4. Op schiphol staan, random een vliegtuig pakken en vakantie vieren
- Tegenwoordig kan je via srprs.me je bestemming helemaal aan een ander overlaten. Jouw bestemming ontdek je pas als je op het vliegveld staat. Ik zou zeggen.. Ga checken!
Natuurlijk zal ik deze speciale en scary dag gewoon filmen en posten. Lekker lachen.
5. Mama een boeket van 100 bloemen geven.
- Ook iets wat ik al jaren wil doen, maar nooit aan denk. Ik vind het trouwens ook moeilijk omdat ik weet dat ze niet alle soorten bloemen mooi vind. Maar mijn punt is. Doe ook eens wat voor een ander. Mijn mama houdt van bloemen.... maar niet van alle.


Get to the point

Mijn punt over het maken van een bucket list? Gewoon doen dus! Iedereen heeft een druk leven. Maak gewoon tijd voor dingen die je nauwelijks of zelfs nooit doet. Gekke dingen of wat je maar wilt. Fleur niet alleen je Facebookpagina op, but also your life. DOE DOE DOE.


Geen opmerkingen: