woensdag 13 mei 2015

Mega Chocolate Chip Cookie

Dus vandaag wilde ik iets cools doen. Ik had een vrije dag, de zon scheen. Ik heb een mega chocolate chip cookie gebakken! Hoe het er vanaf is gegaan en hoe erg mijn mega koek uiteindelijk is verbrand, omdat ik weer eens wat anders wilde doen lees je gewoon hieronder. Niet te hard lachen. Oké, dankjewel.

Half rotte, maar nog lekkere banana for scale. You're welcome. 



Als eerst heb ik natuurlijk al mijn bakproducten en ingrediënten bij elkaar geschraapt. Als een klein meisje met een super idee naar de supermarkt gerend want de eieren waren op, maar daarna had ik alles in huis om een geweldig mega, fat making, chocolate chip cookie te maken die je hier ziet.







But whut?

Wat je nodig hebt.
- 150 gram zachte roomboter
- 205 gram suiker
(Ik deed 100 gram bruine basterdsuiker en 105 gram kristalsuiker)
- 160 gram pure chocola
- snufje zout
- 230 gram bloem
- 1 ei
- 1 zakje vanillesuiker
- inimini druppeltje vanille aroma
(hoeft niet. Doe ik wel)
- Cacoapoeder
Voor een iets bruinere kleurtje

Maar hoe moet ik beginnen?

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Koekje is een koekje.
Gooi de boter, suikers, vanilliesuiker en dat inimini druppeltje in een redelijk grote kom (alles moet er uiteindelijk in) en meng het met je hand. 'Eerst wassen mi boy!' Oh en doe de oven ook even voorverwarmen. 170 graden is prima. De koekjes moeten maar even in de oven dus nu zou het wel handig zijn om de oven gewoon iets van tevoren aan te zetten.


Hak je pure chocolade. Like this...
Maar gooi dat er als laatst in! Want anders smelt alles. Vieze boel en zo. Is je huisgenoot of moeder weer niet zo blij mee.

Gooi nu de rest erbij. Dus als je het niet meer volgt; Eitje erbij, cacoapoeder, bloem en zout. Weer even goed mengen en om het makkelijker te maken gooide ik dit goddelijke deeg op het aanrecht. Ik sloeg het een beetje plat en gooide de finishing touch in het midden (Chocola), vouwde het deeg eroverheen en toen was het weer even lekkere kneden. Tada!
Ziet er goed uit of niet! 
Even laten rusten. Ruim ondertussen de keuken even op... Klaar? Oké.


Pak een deegroller or whatever je hebt om je deeg uit te rollen.
(Je kan het ook gewoon een beetje uit elkaar trekken en plat drukken. Prima te doen.)
Maak er wat moois van. En dan heb je zo iets...









Gooi het voor ongeveer 10 minuten in de oven, maar let wel op. Kleine koekjes hebben maar 6 tot 8 minuten nodig. Ik kan het weten. Met mijn kleine koekjes kon je frisbeen.
Even geduld. Ruim nog even de rest van je troep op, zap even van zender, neem een plaspauze, aai je kat, zwaai naar de overbuurvrouw die weer uit haar raam zit te staren en voor je het weet zijn die paar minuten voorbij.

Et Voilá! Ietsjes te donker, maar dat kan jij vast beter. Ik zeg probeer het and show me!

Regels zijn er om gebroken te worden

Dus heb ik mijn koekje in kleine stukjes gebroken. Gewoon omdat dat kan. 


Alsof er een engeltje op je tong piest...


Geen opmerkingen: