maandag 19 oktober 2015

[Blogstruggles] Waarom ik niet kan kiezen.

Nu heb ik al een paar blog posts geschreven. Maar volgens mij weet geen een lezer wat nou precies het hoofdonderwerp is van mijn blog.
Mijn interesses gaan van koekjes naar fotograferen. Natuurlijk kan je dat een beetje samenvoegen, maar bij koekjes gaat het om het bakken en proeven. Bij fotograferen juist om het beeld.
Ik hou van schrijven, maar ik snap dat jullie, mijn lezers, een beetje confused zijn over mijn hoofdonderwerp. Geef niet. Ik ook.


What the hell am I talking about?

'Oh dit is leuk... oh dit is ook leuk...' Ja. Zo gaat dat bij mij. Vaak schrijven mensen over iets waar ze gepassioneerd over zijn. Dat doe ik ook. En alles wat ik doe vind ik even geweldig. 

Maar nu wordt het tijd dat ik mijn uitprobeersel-blog wat ga verfijnen. Laten we het weer een beetje bijslijpen. Ik merk dat er genoeg lezers voorbij komen, ook al zijn het er geen honderden per maand, ik blijf schrijven omdat ik het supergeweldigvetcool en rustgevend vind. En daar doe ik het in eerste instantie voor. 


Lifeblog

Ik begon goed. Ik vertelde over een stukje uit mijn leven wat ik graag met jullie wilde delen omdat ik wist dat ik niet de enige was met die struggles. (Vergeten? Lees mijn blog post Vandaag ben ik tegelleger.) Vervolgens ging ik van de hak op de tak met mijn posts. Not good!
Maar wat moet ik nou met zoveel interesses? Ik heb dagen met deze gedachte rondgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het iets meer moet gaan betrekken in mijn leven. Het mag wat persoonlijker.
Daarom heb ik gekozen voor een lifeblog! Dagelijks houd ik me bezig met de dingen waar ik inderdaad over heb geschreven. Maar ik moet ze een categorie geven. Hobbies, stijlen, bakken&koken etc. Er moet een rode draad komen in mijn posts.

En daar ga ik voor zorgen. Ik ben geen pro blogger. Dat hoeft ook niet. Misschien kan ik je juist op die manier inspireren. Want iedereen kan wat ie wilt. Je moet het alleen doen en niet bang zijn om te vallen.



Geen opmerkingen: