maandag 9 november 2015

Deze blog gaat verhuizen

Ja, je leest het gewoon goed hoor. Ik ga verhuizen, nou ja.. wij. Mijn mini-me en ik gaan switchen naar een andere ‘blogging service’.

Waarom?

Ik heb al een tijdje zitten dubben om over te stappen met mijn blog, maar omdat ik bij verschillende sites, zoals Twitter en Blogsociety ingeschreven sta als www.agoldenbrickroad.blogspot.nl, leek het me een gedoe en niet handig om die namen weer te veranderen, ook al is het misschien maar een kleine aanpassing. Buiten dat moeten de lezers ook weer wennen aan een nieuwe site.
Maar toen kwam weer dat ene kleine duwtje die ik nodig had. Dit keer was het niet mijn mini-me.

Tijdens een super gezellige, toch-wel-weer-een-beetje-uit-de-hand-gelopen borrel zat ik met mijn klasgenoten in een bar op loopafstand van school (altijd leuk om te weten). We hadden net een uur geleden onze allereerste project van het jaar afgesloten en dat moest natuurlijk gevierd worden met een ijskoud biertje en een heerlijk wijntje.
Ik sprak met iemand die een tien keer betere en bekendere blogger is dan ik. Ze gaf me wat tips wat me zeker heeft geholpen.
Ook vertelde ze me dat ik, als ik er meer uit wilde halen, beter kan switchen of een eigen domein zal moeten aanmaken. Over het hebben van een eigen domein ben ik nog een beetje onzeker over, maar dat kan weer mijn volgende lange termijn doel zijn. Wie weet hoe goed het zal gaan. Ik moet sowieso nog veel leren. Maar daarom blijf ik ook schrijven.

Dus heb ik er nog een goed nachtje over geslapen. Misschien twee want na de borrel zijn we Amsterdam in gegaan en was ik opeens te vinden in Paradiso. Ja zo zwak ben ik.. en gezellig. 
Ik was al ontevreden over de look van mijn blog op blogger en veel kon ik er eigenlijk niet aan veranderen. Dus ja. Toen heb ik de stap maar gewoon genomen.

Wat gaat er veranderen?

1. Omdat ik dus verschillende interesses heb, wordt dat verdeeld in pagina’s bij het kopje ‘menu’.
Een aparte pagina voor fotografie, een aparte voor mijn bucketlist en op de startpagina mijn random verhaaltjes en god knows waar ik dan weer over ga schrijven. Het is de bedoeling dat ik mijn blog iets beter ga indelen en op die manier laat zien wat je op mijn site kan vinden en waar.

2. Mijn spelling blijft nog altijd een dingetje. Ik zal altijd eerlijk toegeven dat ik daar geen held in ben, maar ik doe mijn best. Daarom zal ik het eerst drie keer door de spellingcheck halen en pas daarna posten. Wat ik ook al zei, schrijven leer je door te schrijven. En verhaaltjes vertellen doe ik al sinds ik kan schrijven. Natuurlijk ook praten, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. En dat is wat mij Cherell maakt. Namelijk mijn eigen manier van schrijven.

3. En dan de look. Dit is een van de main reasons waarom ik verhuis. Ik wil één soort stijl aanhouden. In mijn foto’s, mijn verhaalindeling.. gewoon alles op de nieuwe site.

4. Laatste reden: het wordt voor jullie ook veel makkelijk. En dat is het op een na belangrijkst. Kwaliteit van mijn passie staat natuurlijk op nummer 1.

En wanneer?

Ja. Dat moeten jullie natuurlijk ook weten. Vanaf 1 december zal ik definitief zijn overgestapt.

En dan nu.
Heb je zo lang al mijn bullshit gelezen en nog weet je niet naar welke service ik verhuis.
Thun thun thuuuun!..


Neem gerust alvast een kijkje. Het is nog in onderhoud, maar spieken mag wel.
Maar alleen omdat jij het bent. 

Geen opmerkingen: